18.6 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Κάνεις καθιστική ζωή; Ο απλός τρόπος να θωρακίσεις την καρδιά σου!

Must read

Εάν εργάζεστε σε γραφείο, είναι πιθανό να αντιμετωπίζετε έντονο ρυθμό ζωής, ενώ ο χρόνος και η διάθεσή σας για άσκηση είναι περιορισμένοι. Μπορείτε ήδη να είστε ενήμεροι για τους κινδύνους που εκτίθεστε (σε ό,τι αφορά στην καρδιά σας) ακόμα και αν αυτό δεν είναι εμφανές. Ωστόσο, υπάρχει ένα απλό μέτρο που μπορείτε να λάβετε για να αντιμετωπίσετε αυτόν τον κίνδυνο: το περπάτημα.

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό “British Journal of Sports Medicine”, κάθε βήμα προς τα 10.000 την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, ακόμα και αν η ζωή σας είναι καθιστική.

Η μελέτη που διεξήχθη από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ- Κέντρο “Charles Perkins” στην Αυστραλία ανέλυσε δεδομένα από 72.174 άτομα με μέση ηλικία 61 ετών. Το 58% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες. Κάθε συμμετέχων φορούσε μια ειδική συσκευή καρπού που κατέγραφε τον χρόνο που περνούσε είτε δραστήριος είτε αδρανής.

Τα άτομα που πέρναγαν 10,5 ή περισσότερες ώρες αδράνειας την ημέρα θεωρήθηκαν ως έχοντας “υψηλό χρόνο καθιστικής ζωής”, ενώ αυτά που ήταν αδρανή για λιγότερο από 10,5 ώρες θεωρήθηκαν ως έχοντας “χαμηλό χρόνο καθιστικής ζωής”. Ο μέσος χρόνος καθιστικής ζωής ήταν 10,6 ώρες την ημέρα.

Κατά τη διάρκεια σχεδόν 7 ετών παρακολούθησης, 1.633 άτομα πέθαναν και 6.190 εμφάνισαν καρδιαγγειακή νόσο. Μετά από διερεύνηση άλλων παραγόντων κινδύνου, οι ερευνητές συμπέραναν ότι τα 9.000 έως 10.500 βήματα ήταν ο βέλτιστος αριθμός για την αντιμετώπιση του “υψηλού χρόνου καθιστικής ζωής”.

Αυτός ο αριθμός βημάτων μείωσε τον κίνδυνο θανάτου κατά 39% και τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου κατά 21%. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι οποιοσδήποτε αριθμός βημάτων άνω των 2.200 την ημέρα συσχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου και καρδιαγγειακής νόσου, ανεξάρτητα από τον χρόνο καθιστικής ζωής.

Η μελέτη αυτή διαφέρει από προηγούμενες, καθώς εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας μπορεί να αντισταθμίσει τον καθιστικό τρόπο ζωής. Οι επιστήμονες σημείωσαν ότι άλλες μελέτες έχουν δείξει τη σχέση μεταξύ υψηλών επιπέδων σωματικής δραστηριότητας και χαμηλότερων ποσοστών καρδιαγγειακών νόσων και θανάτου.

Ωστόσο, καμία από αυτές δεν έχει εξετάσει πώς τα υψηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας μπορούν να επηρεάσουν τον υψηλότερο κίνδυνο θανάτου και καρδιαγγειακής νόσου που σχετίζεται με τον χρόνο καθιστικής ζωής.

Για να προσθέσετε εύκολα περισσότερα βήματα στην καθημερινότητά σας, αποφύγετε να παρκάρετε κοντά στην είσοδο όταν φτάνετε στη δουλειά ή στο σούπερ μάρκετ, πηγαίνετε μεγαλύτερη βόλτα με τον σκύλο σας καθημερινά, χρησιμοποιήστε τις σκάλες αντί του ασανσέρ, μιλήστε στο τηλέφωνο ενώ περπατάτε, κάντε βόλτα με φίλους στην αγορά, και παρακολουθήστε την πρόοδό σας με ένα ρολόι που μετρά τα βήματά σας και θέστε έναν εφικτό στόχο.

Πειραιάς – Ισχυρή έκρηξη σε βενζινάδικο. Εμπλέκονται νονοί της νύχτας

Eurovision 2024: Αυτό είναι το τραγούδι της Ελλάδας – Ακούστε το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι

Η μία και μόνη βιταμίνη που μας βοηθά να φτάσουμε τα 100 χρόνια!

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Kalimera-Ellada.gr.. Ακολουθήστε το  Kalimera-Ellada.gr σε InstagramFacebook και Twitter. και LinkedIn.
 
 

Πρόσφατα Νέα

Google NewsΑκολούθησε το Kalimera-Ellada.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Περισσότερα Άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Πρόσφατα Νέα