18.6 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Οι τροφές που μπλοκάρουν το μεταβολισμό σου και δεν πρέπει να τρως αν είσαι πάνω από 40

Must read

Καθώς περνάνε τα χρόνια, ο μεταβολισμός μας φαίνεται να επιβραδύνεται, δημιουργώντας προκλήσεις στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους και στην απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών από τη διατροφή μας.

Αυτό οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες, όπως η μείωση της μυϊκής μάζας, οι ορμονικές μεταβολές και η μειωμένη φυσική δραστηριότητα. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τον μεταβολισμό μας και που μπορούμε να ελέγξουμε, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η διατροφή μας: το να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν γίνει ουσιαστικό μέρος της διατροφής πολλών ανθρώπων. Δυστυχώς, όμως, αυτά τα είδη τροφών μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στον μεταβολισμό μας με την πάροδο του χρόνου. Αυτοί αποτελούν μερικούς από τους χειρότερους εχθρούς του μεταβολισμού μας.

  1. Ζαχαρούχα δημητριακά Παρά την ευκολία και τη γεύση τους, τα ζαχαρούχα δημητριακά αποτελούν επεξεργασμένη τροφή που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον μεταβολισμό μας. Περιέχουν υψηλές ποσότητες ζάχαρης, νατρίου και επεξεργασμένων υδατανθράκων, οι οποίοι σε υπερβολικές ποσότητες μπορούν να οδηγήσουν σε παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη και καρδιακές παθήσεις. Τα υψηλά επίπεδα επεξεργασμένων συστατικών μπορούν να προκαλέσουν εκτόνωση ενέργειας, αλλά στη συνέχεια να οδηγήσουν σε αργότερη απορρόφηση του σακχάρου και να επηρεάσουν τον μεταβολισμό μας.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετη ζάχαρη, ειδικά σε αυτό το είδος τροφής, συνδέεται με πολλούς κινδύνους για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του σωματικού βάρους. Η υπερκατανάλωση ζάχαρης οδηγεί σε υψηλά επίπεδα ινσουλίνης, η οποία συνδέεται με την αύξηση του βάρους, ιδίως στην περιοχή της κοιλιάς, και με την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 και άλλων μεταβολικών διαταραχών.

  1. Γρήγορα Φαγητά (fast food) Αν και είναι βολική επιλογή κατά τη διάρκεια της κινητικής μας δραστηριότητας, τα γρήγορα φαγητά μπορούν επίσης να αναταράξουν τον μεταβολισμό μας με την πάροδο του χρόνου. Τα γεύματα γρήγορου φαγητού περιέχουν υψηλές ποσότητες λίπους, νατρίου και ανθυγιεινών ελαίων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους, παχυσαρκίας, καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικού.

Τα fast food, μαζί με πολλά άλλα επεξεργασμένα τρόφιμα, συνήθως είναι πλούσια σε ανθυγιεινά λιπαρά, όπως τρανς λιπαρά και κορεσμένα λιπαρά. Αυτοί οι τύποι λίπους μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης και να συμβάλουν στην εμφάνιση καρδιακών παθήσεων και άλλων προβλημάτων υγείας. Επιπλέον, μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή στο σώμα, η οποία συνδέεται με πολλά προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας και των μεταβολικών διαταραχών.

  1. Κατεψυγμένα Γεύματα Τα κατεψυγμένα γεύματα αποτελούν μία από τις χειρότερες επιλογές όσον αφορά την επεξεργασμένη τροφή που επιβραδύνει τον μεταβολισμό. Αυτό οφείλεται κυρίως στα υψηλά επίπεδα λίπους και αλατιού τους. Οι υψηλές περιεκτικότητες σε λίπος και αλάτι μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιαγγειακές παθήσεις. Ένα άλλο πρόβλημα με αυτό το είδος τροφής είναι η χαμηλή τους θρεπτική αξία και η υψηλή περιεκτικότητα σε άδειες θερμίδες.
  2. Πατατάκια Τα πατατάκια είναι ίσως το πιο γνωστό σνακ, γεμάτο γεύση αλλά και λίπος. Πολλά πατατάκια τηγανίζονται σε ανθυγιεινά λάδια και αλατίζονται εξονυχιστικά, γεγονός που τα καθιστά πλούσια σε θερμίδες και ανθυγιεινά λίπη. Επιπλέον, περιέχουν ελάχιστες ή καθόλου θρεπτικές ουσίες, κάτι που αποτελεί ακόμα έναν λόγο για την επιβράδυνση των προσπαθειών για απώλεια βάρους.
  3. Επεξεργασμένα Κρέατα Τα επεξεργασμένα κρέατα όπως το λουκάνικο, το μπέικον, το σαλάμι και τα χοτ ντογκ είναι γευστικά, αλλά επικίνδυνα για την υγεία. Αυτά τα τρόφιμα, μαζί με τα πρόσθετα όπως τα νιτρικά άλατα, μπορούν να επιβραδύνουν τον μεταβολισμό μας. Τα λουκάνικα, το μπέικον και τα χοτ ντογκ έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και νάτριο, τα οποία μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και μεταβολικών διαταραχών.

Ένα πλούσιο και χαρωπό σύμπαν στις αφίσες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 στο Παρίσι – Χρειάστηκαν 2.000 ώρες εργασίας

Πότε «πέφτουν» οι Αργίες του 2024 – Τι ισχύει με την Καθαρά Δευτέρα

Καιρός – Καταιγίδες, λασποβροχή και αφρικανική σκόνη

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Kalimera-Ellada.gr.. Ακολουθήστε το  Kalimera-Ellada.gr σε InstagramFacebook και Twitter. και LinkedIn.
 
 

Πρόσφατα Νέα

Google NewsΑκολούθησε το Kalimera-Ellada.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Περισσότερα Άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Πρόσφατα Νέα