34.7 C
Athens
Κυριακή, 14 Ιουλίου, 2024

Ογκομετρική Δίαιτα – Χάστε κιλά χωρίς να πεινάσετε!

Must read

Η δρ. Barbara Rolls, ειδική στη διατροφή, ανέπτυξε τη δίαιτα Volumetrics το 2000 με βάση πολλά χρόνια ερευνητικής εργασίας.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς της έχουν συγκεντρωθεί σε τέσσερα βιβλία, ανεξάρτητα από επανεκδόσεις και μεταφράσεις, τα οποία έχουν πουλήσει εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα.

Αν θέλετε να χάσετε τα περιττά κιλά μετά την εγκυμοσύνη, χωρίς να υιοθετήσετε δίαιτες, η ογκομετρική δίαιτα μπορεί να αποτελέσει μια βιώσιμη επιλογή. Αυτή η δίαιτα δείχνει να διατηρεί την αξία της στον χρόνο, διαφορετικά από πολλές δίαιτες που χάνουν την απήχησή τους στο μέλλον. Επίσης, έχει αποσπάσει την εκτίμηση πολλών επαγγελματιών της υγείας.

Η βασική ιδέα της ογκομετρικής δίαιτας είναι ότι ο όγκος των τροφών που καταναλώνετε είναι κρίσιμος. Αυτή η δίαιτα καθορίζει μια αναλογία που σας επιτρέπει να τρώτε ό,τι θέλετε, αρκεί να επιλέγετε τρόφιμα με χαμηλή θερμιδική πυκνότητα και να τα καταναλώνετε σε μεγάλες ποσότητες σε σχέση με τρόφιμα υψηλής θερμιδικής πυκνότητας. Αυτό σας επιτρέπει να νιώθετε ευχάριστα κορεσμένοι χωρίς την αίσθηση της πείνας, σε αντίθεση με άλλες δίαιτες.

Η διαιτολόγος δρ. Julia Zumpano περιγράφει την ογκομετρική δίαιτα ως “μια πολύ χορταστική δίαιτα, που βασίζεται κυρίως σε φυτικά τρόφιμα, ενθαρρύνοντάς σας να καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως μη αμυλούχα λαχανικά που έχουν πολλά διατροφικά οφέλη.”

Η ογκομετρική δίαιτα κατατάσσει τα τρόφιμα σε τέσσερις κατηγορίες με βάση τη “θερμιδική πυκνότητα”, που προκύπτει από τη διαίρεση των θερμίδων ανά μερίδα με το βάρος τους σε γραμμάρια. Αυτή η μέθοδος παράγει έναν αριθμό από το μηδέν έως τονεννέα και ονομάζεται “θερμιδική πυκνότητα”.

Για παράδειγμα, αν στοχεύετε να καταναλώσετε 1.400 θερμίδες την ημέρα στην ογκομετρική δίαιτα, τότε η πλειονότητα των τροφών που καταναλώνετε θα πρέπει να ανήκει στις κατηγορίες #1 και #2, με ενδεχόμενη εισαγωγή μικρών ποσοτήτων τροφών από τις κατηγορίες #3 και #4.

Κατηγορία 1 (θερμιδική πυκνότητα κάτω από 0,6): Αυτά τα τρόφιμα αποτελούν τη βάση της δίαιτας σας και είναι υψηλά σε νερό, κάνοντάς σας να νιώθετε κορεσμένοι. Παραδείγματα περιλαμβάνουν φρούτα όπως μπανάνες, μήλα και γκρέιπφρουτ, μη αμυλούχα λαχανικά όπως μπρόκολο, καρότα, παντζάρια και λαχανάκια Βρυξελλών, καθώς και γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λίπος.

Κατηγορία 2 (θερμιδική πυκνότητα 0,7 έως 1,5): Περιλαμβάνει υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να καταναλωθούν με μέτρο, όπως αδιαβροχοποιημένα κομμάτια κοτόπουλου και γαλοπούλας, όσπρια όπως φακές, ρεβίθια και ξηρά φασόλια, αμυλούχα λαχανικά όπως καλαμπόκι και πατάτες, και δημητριακά ολικής αλέσεως όπως καστανό ρύζι και κινόα.

Κατηγορία 3 (θερμιδική πυκνότητα 1,6 έως 3,9): Περιλαμβάνει υγιεινά τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται με μέτρηση, όπως λιπαρά κρέατα και ψάρια, γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά, επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως ζυμαρικά και λευκό ψωμί.

Κατηγορία 4 (θερμιδική πυκνότητα 4 έως 9): Περιλαμβάνει επεξεργασμένα, πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται ελάχιστα. Παραδείγματα περιλαμβάνουν ξηρούς καρπούς, έλαια, πατατάκια και γλυκά.

Επιπλέον, η ογκομετρική δίαιτα προτείνει επίσης 30 έως 60 λεπτά άσκησης καθημερινά.

Όσον αφορά την απώλεια βάρους και τη διατροφή, δεν υπάρχει μία μέθοδος που να ταιριάζει σε όλους. Η δρ. Zumpano εξηγεί ότι η επιλογή της δίαιτας που είναι κατάλληλη για εσάς είναι μια προσωπική διαδικασία.

“Εξαρτάται από τα τρόφιμα που απολαμβάνετε και ξέρετε ότι δεν μπορείτε να τα… παρατήσετε, τη διαθεσιμότητα φαγητού και το πόσο κίνητρο έχετε να κάνετε αλλαγές στις διατροφικές σας κι επιλογές”, λέει η ίδια.

Τι είναι η χημική δίαιτα, πώς λειτουργεί - Έχει αποτέλεσμα;

Ογκομετρική δίαιτα: Οφέλη

Προωθεί την μακροπρόθεσμη υγιεινή διατροφή: Η ογκομετρική δίαιτα έχει σχεδιαστεί για να είναι βιώσιμη και υγιεινή μακροπρόθεσμα.
Η απώλεια βάρους είναι μακροπρόθεσμη: Οι βραχυπρόθεσμες δίαιτες συχνά προκαλούν το φαινόμενο απώλειας βάρους “γιο-γιο”: όσο γρήγορα χάνετε κιλά, άλλο τόσο γρήγορα τα ξαναπαίρνετε. Επειδή η ογκομετρική δίαιτα προορίζεται να είναι μια μόνιμη αλλαγή στον τρόπο ζωής, όσοι την ακολουθούν μπορεί να χάνουν βάρος με πιο αργό ρυθμό, αλλά είναι πολύ πιθανό να μην το ξαναπάρουν.

Κανένα φαγητό δεν είναι “απαγορευμένο”: Μπορείτε να φάτε και λίγη τούρτα γενεθλίων και λίγα μπισκότα αν θέλετε. Αν και γενικώς πρέπει να περιορίσετε την ποσότητα των τροφίμων της 4ης κατηγορίας, καμία τροφή δεν απαγορεύεται.

Προσιτή μέθοδος για όλους:

Είστε vegan; Έχετε διαγνωστεί με κοιλιοκάκη; Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Δεν υπάρχουν σκληροί και γρήγοροι περιορισμοί στην ογκομετρική δίαιτα: Μπορείτε να φάτε ή να αποφύγετε τροφές ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Ασφαλής δίαιτα: Η ογκομετρική δεν είναι μια δίαιτα “της μόδας”. Δεν σας ζητά να διατηρήσετε ένα επικίνδυνα υψηλό θερμιδικό έλλειμμα, να εξαλείψετε ολόκληρες κατηγορίες τροφίμων από τη διατροφή σας ή να καλλιεργήσετε μια αρνητική σχέση με το φαγητό. Δεν χρειάζεται να μαγειρεύετε ξεχωριστά γεύματα για εσάς και τα παιδιά σας. Απλώς κάνετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Επιστημονική στήριξη του πλάνου: Εκτός από τα τέσσερα βιβλία που έχει ήδη γράψει η δημιουργός της δίαιτας, υπάρχει πολλή επιστημονική έρευνα που υποστηρίζει το εν λόγω πλάνο και πολλοί ιστότοποι αφιερωμένοι σε συνταγές.

Ογκομετρική δίαιτα: Μειονεκτήματα

Αν και οι περισσότεροι γιατροί και διαιτολόγοι συμφωνούν ότι είναι μια σταθερή προσέγγιση, η ογκομετρική δίαιτα δεν είναι τέλεια. Εδώ είναι μερικά από τα μειονεκτήματα του προγράμματος:

Περιορίζει την κατανάλωση υγιεινών λιπών: Η ογκομετρική δίαιτα δεν κάνει διάκριση μεταξύ υγιεινών και ανθυγιεινών λιπαρών. Ως αποτέλεσμα, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι μπαίνουν στην ίδια κατηγορία (#4) με τα γλυκά και το πρόχειρο φαγητό.

Εστιάζει πάρα πολύ στην μέτρηση θερμίδων: Ο υπολογισμός της ενεργειακής πυκνότητας είναι η βάση της ογκομετρικής δίαιτας. Αυτό σημαίνει ότι η μέτρηση θερμίδων είναι θεμελιώδης παράμετρος. Με τον καιρό, έχει αποδειχτεί ότι η μέτρηση θερμίδων δεν είναι αλάνθαστη.

Συχνά μπορεί να αντιμετωπίσει τα τρόφιμα που έχουν την ίδια ποσότητα θερμίδων (π.χ. 30 γρ. ξηρούς καρπούς και 30 γρ. πατατάκια) ως διατροφικά ισοδύναμα. Αλλά είναι γνωστό πως δεν είναι όλες οι θερμίδες ίσες μεταξύ τους. Όπως το θέτει η δρ. Zumpano: “ακόμη κι αν η απώλεια βάρους είναι ο στόχος σας, ο περιορισμός των θερμίδων δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για να τον πετύχετε”.

Είναι μια μεγάλη δέσμευση σε χρονικό ορίζοντα: Η ογκομετρική δίαιτα δεν είναι… φιλική προς τα έτοιμα γεύματα μικροκυμάτων. Η έμφαση στα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά έναντι των επεξεργασμένων τροφίμων καθιστά τη διατροφή μια υγιεινή επιλογή. Αλλά την καθιστά επίσης δύσκολη να ακολουθηθεί χωρίς τακτικές αγορές στο παντοπωλείο και χωρίς πολλή σπιτική μαγειρική.

Όλα τα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τη στήριξη των νέων οικογενειών

Μια χούφτα σε προστατεύει από Αλτσχάιμερ, σου δίνει ενέργεια και ρυθμίζει το σάκχαρο!

Τα 5 tips για να ξεκινάς δυναμικά την εβδομάδα σου!

 

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Kalimera-Ellada.gr.. Ακολουθήστε το  Kalimera-Ellada.gr σε InstagramFacebook και Twitter. και LinkedIn.
 
 

Πρόσφατα Νέα

Google NewsΑκολούθησε το Kalimera-Ellada.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Περισσότερα Άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Πρόσφατα Νέα