Η κατάσταση των ελλιπώς συντηρημένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, και ειδικότερα των οχημάτων με πετρελαιοκινητήρες, είναι ανεξέλεγκτη.
Αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη για άμεσες ενέργειες. Το περιβάλλον και η κλιματική κρίση δεν μπορούν να περιμένουν, και τα οχήματα που δεν συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία.
Τα diesel οχήματα απαιτούν ειδικές ενέργειες συντήρησης για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και των μικροσωματιδίων.
Η σωστή συντήρηση, κυρίως από εξειδικευμένους μηχανικούς σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, είναι κρίσιμη για την λειτουργία του φίλτρου DPF και την επέκταση της ζωής του οχήματος, μειώνοντας ταυτόχρονα τα έξοδα για τον κάτοχο.
Ωστόσο, πολλοί κάτοχοι παραβλέπουν τις οδηγίες συντήρησης, ενώ κάποιοι αφαιρούν το φίλτρο για να αποφύγουν τα έξοδα αντικατάστασης, παράβαση που απαγορεύεται από τη νομοθεσία.
Από την 1η Ιανουαρίου του 2023, ο έλεγχος του DPF έχει γίνει υποχρεωτικός σε πολλές χώρες της Ε.Ε., με τα ΚΤΕΟ να διαθέτουν ειδικά μηχανήματα για τον έλεγχο.
Στην Ελλάδα, ο έλεγχος πραγματοποιείται μόνο “οπτικά”, και δεν υπάρχει αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των ΚΤΕΟ με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Το περιβάλλον και η δημόσια υγεία δεν μπορούν να περιμένουν, καθώς οι εκπομπές ρύπων μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στα αναπνευστικά και καρδιαγγειακά συστήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κυβέρνηση εξετάζει ήδη δραστικές και άμεσες ενέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Τέλος, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι ρύποι προκαλούν 380.000 πρόωρους θανάτους, καθιστώντας την ανάγκη για άμεσες δράσεις πιο επείγουσα από ποτέ.
Σειρήνες πολέμου σε όλη την Ελλάδα σήμερα – Τι ώρα θα χτυπήσουν στην Αττική
Σεισμός τώρα: Δύο σεισμοί μέσα σε δύο λεπτά μεταξύ Ύδρας και Σερίφου