Πώς έχει αλλάξει η αντίληψη του κόσμου για το tattoo και πόσο κοντά είναι στην κοινωνική αποδοχή
Μια εικόνα ζωγραφισμένη με μελάνι πάνω στο σώμα είναι πάντα ένα στοιχείο ταυτότητας.
Για κάποιους φυλετικής -όπως τα Tā Moko των Μαορί, για άλλους κοινωνικής -όπως τα τατουάζ των συμμοριών και για άλλους επαγγελματικής -όπως τα τατουάζ των ναυτικών.
Κάποτε μια τέτοια εικόνα ήταν αρκετή για να σε κατατάξει στιςομάδες των φυλακόβιων ή των υπόπτων για κακουργήματα.
Τώρα, ευτυχώς, τα πράγματα έχουν αλλάξει. Το tattoo είναι ένας τρόπος ανθρώπινης έκφρασης, μια τέχνη και μιαεντελώς αξιοσέβαστη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Τι λένε οι αριθμοί
Οι άνθρωποι που περήφανα φέρουν το tattoo τους συνεχώς αυξάνονται, οπότε δεν υπάρχει καταγεγραμμένος έγκυρος αριθμός για την Ελλάδα.
Τα πιο πρόσφατα νούμερα που έχουμε είναι από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το 31% του πληθυσμού έχει κάποιο τατουάζ. Στην Ελλάδα, σε έρευνα του 2019, σε δείγμα 3.144 ανθρώπων και μεταξύ όσων δεν είχαν κάποιο tattoo, το 64% δήλωσε ότι θα ήθελε να κάνει κάποιο στο μέλλον.
Στη ερώτηση γιατί δεν έχουν ακόμη tattoo, η πιο κοινή απάντηση ήταν
“Δεν έχω αποφασίσειτι θέλω να κάνω”.
Με μια βόλτα στο Blink Tattoo Studio βέβαια θα μπορούσαν να εμπνευστούν και να πάρουν ιδέες. Ένα 7% δεν το διακινδυνεύει λόγω οικογένειας, ενώένα 6% φοβάται ότι θα επηρεάσει την εργασία του. Eίναι όμως αλήθεια αυτό τοτελευταίο;
Πέρα από την προκατάληψη
Το tattoo είναι πια mainstream εδώ και τρεις δεκαετίες. Από το βραχιολάκι της Τζάνις Τσόπλιν, όπως θα θυμούνται οι παλιότεροι, μέχρι τον υπέροχο καμβά της Rihanna, όπως ξέρουν οι νεότεροι, έχει κυλήσει πολύ μελάνι στα πιστόλια.
Οι σταρ της ποπ κουλτούρας έχουν κάνει τη δουλειά τους. Κι ακόμη περισσότερο οι αθλητές. Πετυχημένοι, όμορφοι,λαμπεροί και εκπρόσωποι υγιεινού τρόπου ζωής οι αθλητές που έχουν στολιστεί μεtattoo έχουν συμβάλλει στην κοινωνική αποδοχή του ακόμη και από δύσπιστους.
Οι tattoo artists στους οποίους απευθύνονται για τα τατουάζ τους γίνονται και οι ίδιοι
σταρ.
Δε μπορείς να πεις… καλά πάει αυτό!