11.4 C
Athens
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου, 2025

Το ”κόλπο” των σούπερ μάρκετ στα ράφια: Ανεβάζουν τις τιμές, μικραίνουν τις συσκευασίες

Must read

Τo shrinkflation, η πρακτική να μικραίνουν οι συσκευασίες με την τιμή να παραμένει ίδια (στην καλύτερη των περιπτώσεων) είναι ευρέως διαδεδομένο στο εξωτερικό και πλέον έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του και στην Ελλάδα ελέω υψηλού πληθωρισμού και αυξημένου κόστους παραγωγής.

Προσφυγή στη Δικαιοσύνη δρομολογείται από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος για τις μειωμένες ποσότητες προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Νέων, η ποσότητα έχει μειωθεί σε 238 ετικέτες, ενώ άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν πως αυτές το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεπεράσουν τις 500. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την προηγούμενη έρευνα, οι τιμές σε βασικά προϊόντα, όπως ζυμαρικά, σάλτσες, απορρυπαντικά, σοκολατοειδή και βρεφικές πάνες, έχουν αυξηθεί κατά 30%, στα κρέατα και τα πουλερικά κατά 25% και στα καθαριστικά σπιτιού κατά 19%.

Δείτε χαρακτηριστικά παραδείγματα:

  • Φτερούγες κοτόπουλου που πωλούνταν έναντι 3,53 ευρώ τα 720 γραμμάρια και στη συνέχεια έφτασαν να κοστίζουν 4,07 ευρώ τα 650 γραμμάρια.
  • Βρεφικές πάνες των 28 τεμαχίων είχαν 7,10 ευρώ, ενώ τώρα τις βρίσκει ο καταναλωτής σε συσκευασία των 26 και τιμή 7,30 ευρώ.
  • Σοκολατούχο γάλα από 500 γραμμάρια μειώθηκε στα 450 γραμμάρια και η τιμή του αυξήθηκε από 1,42 ευρώ σε 1,71 ευρώ,
  • Στραγγιστό γιαούρτι από ένα κιλό το βρίσκει κανείς στα ράφια σε συσκευασία 900 γραμμαρίων και τιμή 3,98 ευρώ – 31 λεπτά ακριβότερο από πριν (3,67 ευρώ).
  • Πατατάκια: Από 120 γραμμάρια, 90 γραμμάρια.
  • Κρουασάν: Από 90 γραμμάρια, 70 γραμμάρια.
  • Γιαούρτια: Από 250 γραμμάρια ή 200 γραμμάρια, 220 ή 180 γραμμάρια.
  • Μαργαρίνη: Από 500 γραμμάρια, 450 γραμμάρια.
  • Παξιμάδια: Από 1 κιλό, 800 γραμμάρια
  • Κονσέρβες: Από 220 γραμμάρια, 200 γραμμάρια
  • Ξηρά τροφή για κατοικίδια: 1 κιλό, 800 γραμμάρια.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης, Απόστολος Ραυτόπουλος στον RealFm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή «έχει πάρει εντολή η νομική υπηρεσία μας και συγκεκριμένα ο διευθυντής της να προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά των βιομηχανιών καθώς έχουν μειώσει το περιεχόμενο συσκευασιών από 5% έως 30% με βάση στοιχεία που έχουμε συγκεντρώσει και σε πολλά από αυτά τα προϊόντα έχει αυξηθεί και η τιμή».

«Δεν αντέχουμε άλλο την αισχροκέρδεια και τα τρικ που κάνουν οι βιομηχανίες εις βάρος όλων των καταναλωτών» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ραυτόπουλος και υπενθύμισε τη δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη σε τηλεοπτική εκπομπή στις 5 Οκτωβρίου πως το ότι οι βιομηχανίες μειώνουν το περιεχόμενο «είναι παράνομο».

«Αυτό που θα έπρεπε να κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης, δηλ. να προσφύγει δικαστικά, θα το κάνουμε εμείς για λογαριασμό όλων των καταναλωτών. Είναι υποχρέωσή μας να καταθέσουμε αγωγή προκειμένου να βρούμε το δίκιο μας» υποστήριξε ο κ. Ραυτόπουλος.

Ο ίδιος περιέγραψε και τα τρικ που κάνουν αρκετές βιομηχανίες. Όπως είπε, ορισμένες εταιρείες βάζουν το μικρότερο περιεχόμενο στην αρχική συσκευασία. Έφερε δε, ως παράδειγμα ότι στα σαμπουάν η ποσότητα έχει μειωθεί από τα 400ml στα 360ml και η μικρότερη ποσότητα περιέχεται στην αρχική συσκευασία των 400ml.

«Η κάθε βιομηχανία θα έπρεπε να αναγράφει όταν μειώνει την ποσότητα, “νέο προϊόν” και να αναφέρει τα γραμμάρια. Αυτό δεν αναγράφεται πουθενά. Και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα έπρεπε να αναγράφουν στα ράφια νέα προϊόντα με τα αντίστοιχα γραμμάρια. Κανείς από τους δύο δεν το κάνει. Με αυτόν τον τρόπο παραπλανάται ο καταναλωτής καθώς πληρώνει το ίδιο ή περισσότερο για μικρότερη ποσότητα» είπε ο κ. Ραυτόπουλος.

Ο ίδιος είπε ακόμη ότι άλλο ένα “τρικ” είναι η αυτοκόλλητη ετικέτα με τα πολύ μικρά γράμματα που τοποθετείται σε ορισμένα προϊόντα με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να πρέπει να γυρίσει ανάποδα τη συσκευασία για να δει τις ποσότητες.

Υπογράμμισε δε, ότι «ορισμένες αλυσίδες έχουν άλλη τιμή στα διαφημιστικά φυλλάδιά τους και άλλη είναι η τιμή που υπάρχει στο καλάθι του νοικοκυριού».

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος είχε αναδείξει και το θέμα ότι υπάρχουν προϊόντα στο ράφι που είναι φθηνότερα από αυτά που περιλαμβάνονται στο “καλάθι του νοικοκυριού”.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος τόνισε δε, ότι «ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης την τελευταία Παρασκευή του έτους επέβαλε πρόστιμο στο 40% των αλυσίδων που συμμετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού για 13 προϊόντα, στα οποία διαπίστωσε, έπειτα από υποδείξεις της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, καπέλο στις τιμές και μεγάλη αισχροκέρδεια».

Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Kalimera-Ellada.gr.. Ακολουθήστε το  Kalimera-Ellada.gr σε InstagramFacebook και Twitter. και LinkedIn.
 
 

Πρόσφατα Νέα

Google NewsΑκολούθησε το Kalimera-Ellada.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Περισσότερα Άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Πρόσφατα Νέα