Σε ανάλυση του , το ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου καταναλωτικών αγαθών αναφέρει τους προβληματισμούς του σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς , ειδικά στην περίπτωση των super market.

 

SMS στο 13033: Θα έχουμε και κωδικό 7 ;

Ακολουθήστε μας στα social media

Αναφέρεται στο φαινόμενο να δημιουργούνται ουρές έξω από τα καταστήματα τις ώρες αιχμής όπως επίσης και το γεγονός πως έχει μειωθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης των πελατών κατά 50%.
Εξαιτίας των παραπάνω συμπερασμάτων της, προτείνει την αλλαγή πλαισίου λειτουργίας των super market υπο την ισχύουσα ΚΥΑ καθώς και την επιβολή ενός νέου κωδικού που θα αποστέλλεται με sms στο 13033 , πέραν των 6 κωδικών που ισχύουν σήμερα.

 

Ούτε «κόφτης» ούτε «κωδικός 2»: Αυτό είναι το μέτρο που προωθεί η κυβέρνηση για τα ψώνια

 

 

Εκτός τις παραπάνω προτάσεις του ,το ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου καταναλωτικών αγαθών καταθέτει και τις παρακάτω προτάσεις :

1. Την υιοθέτηση διαφορετικού διακριτού κωδικού μετακίνησης στο 13033 για τα καταστήματα τροφίμων σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα του λιανεμπορίου (π.χ. το «7»), προκειμένου να διαχωριστεί ο χρόνος των αγορών για είδη πρώτης ανάγκης σε σχέση με τα λοιπά είδη
2. Tην επαναφορά της λήξης του ωραρίου λειτουργίας για τα καταστήματα τροφίμων στις 20:30 για να δοθεί χρόνος για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης στους εργαζόμενους των καταστημάτων του λοιπού λιανεμπορίου.
3. την επαναφορά του μέγιστου αριθμού ατόμων για όλα τα καταστήματα στα ισχύοντα ως τις 17/1 (1 άτομο ανά 10 τ.μ.), με στόχο την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την κανονικότητα στην προμήθεια βασικών καταναλωτικών αγαθών.

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, «είναι σαφές ότι ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης θα είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν, με δύσκολες καιρικές συνθήκες. Θεωρούμε ότι οι συνέπειες θα είναι οι εξής:

Συνωστισμός εκτός των καταστημάτων στις ουρές. Ο συνωστισμός έξω από τα καταστήματα – που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα – είναι δυνητικά πιο επικίνδυνος από τη γρήγορη εξυπηρέτηση όπως γινόταν μέχρι σήμερα μέσα στα καταστήματα.
Αύξηση του μέσου χρόνου εξυπηρέτησης λόγω των ουρών. Π.χ. αντί για 1 ώρα επίσκεψη θα χρειάζεται 1 ώρα συν 15 λεπτά αναμονή για είσοδο στο κατάστημα. Με δεδομένο μάλιστα τον περιορισμό του 2ωρου χρόνου για αγορές από το 13033, πρακτικά μειώνοντας τον διαθέσιμο χρόνο επίσκεψης για να αγοραστούν προϊόντα πρώτης ανάγκης.
Εμφάνιση ανησυχίας, θυμού, αν όχι και πανικού, στο αγοραστικό κοινό λόγω των ουρών κάτι που θα μεταφραστεί και σε αγοραστική συμπεριφορά.
Λάθος επικοινωνιακό μήνυμα προς τον καταναλωτή-πολίτη τόσο σε σχέση με την πορεία της πανδημίας, όσο και σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών του.