Το επίκεντρο των συστημάτων παθητικής ασφαλείας ενός αυτοκινήτου, όπως όλοι γνωρίζουν, αποτελεί η ζώνη ασφαλείας.
Οι αερόσακοι και τα υπόλοιπα υποσυστήματα λειτουργούν χάρη σε εκείνη…
Την πρώτη ζώνη ασφαλείας, που χρησιμοποιήθηκε στα ανεμόπτερα εκείνης της εποχής, εφηύρε ο Βρετανός George Cayley στα μέσα του 19ου αιώνα.
Ο Edward J. Claghome, ένας Αμερικανός, πιστώθηκε την εφεύρεση της ζώνης ασφάλειας δύο σημείων (γύρω από τη μέση) για χρήση στα αυτοκίνητα το 1885. Αυτόν τον τρόπο βρήκε για να παραμένουν οι επιβάτες ενός ταξί στη θέση τους.
Η σύγχρονη ζώνη ασφάλειας τριών σημείων είναι εφεύρεση του Σουηδού Nils Bohlin, το 1958, τον πρώτο χρόνο που εργάστηκε για την Volvo. Η Volvo εφάρμοσε άμεσα αυτές τις ζώνες στα μοντέλα της, αλλάζοντας τα δεδομένα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.
Ίσως οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν κάποιες βασικές αρχές λειτουργίας της ζώνης ασφαλείας, καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζουν τα επιμέρους τμήματά της.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του πλαστικού κουμπιού που βρίσκεται τοποθετημένο σε κάθε ζώνη ασφαλείας, χωρίς η πλειονότητα των ανθρώπων να γνωρίζει την απαραίτητη σημασία του.
Το πλαστικό τμήμα, παρόλο που παραπέμπει σε κουμπί, είναι στην πραγματικότητα ένα στοπ. Αυτό αποτρέπει την πόρπη της ζώνης να υπακούσει στο νόμο της βαρύτητας και να βρεθεί στο πάτωμα του αυτοκινήτου, καθιστώντας τη χρήση της πολύ πιο δύσκολη και χρονοβόρα.
Συνεπώς, το γεγονός ότι μπορείτε καθημερινά να τοποθετήσετε τη ζώνη ασφαλείας με μια απλή κίνηση του χεριού, οφείλεται σε αυτό το πλαστικό τμήμα!
Υπάρχει στρατηγική για το Κυπριακό;
Υπόγεια Μυστικά – Τα 5 άλυτα μυστήρια κάτω από την επιφάνεια της γης
Εκλογές 2023 – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την εκλογική άδεια
Ύποπτο drone στον ουρανό αεροδρομίου της Βρετανίας – Καθυστερήσεις στις πτήσεις