Η ανάπτυξη-εξέλιξη της τεχνολογίας και ειδικότερα εκείνης που σχετίζεται με την αυτόνομη κίνηση των οχημάτων στην άσφαλτο, πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το οδικό δίκτυο και τις υποδομές που καλούνται να υποστηρίξουν την ομαλή συμβίωση οχημάτων και πεζών, δημιουργώντας νέα δεδομένα και νέες προκλήσεις ακόμα και για τους γνωστούς σε όλους μας φωτεινούς σηματοδότες.
Το διπλό κόκκινο φανάρι είναι ένα φανάρι που διαθέτει όχι μόνο έναν, αλλά δύο κόκκινους «Σταμάτηδες». Αυτό το είδος φαναριού είναι συνηθισμένο στη Γερμανία, ειδικότερα στην πόλη του Αμβούργου
Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το κατασκευαστικό και το διαχειριστικό κόστος, καθώς η τριπλή διάταξη χρησιμοποιείται τόσο για τα οχήματα όσο και για τους πεζούς, μειώνοντας έτσι την ανάγκη διαφοροποίησης στη γραμμή της παραγωγής.
Όταν συναντήσετε ένα διπλό κόκκινο φανάρι, πρέπει να σταματήσετε, όπως θα κάνατε με ένα κανονικό κόκκινο φανάρι. Η παρουσία δύο κόκκινων φαναριών απλώς ενισχύει το μήνυμα ότι πρέπει να σταματήσετε.
Δεν υπάρχουν πολλές πόλεις που χρησιμοποιούν διπλά κόκκινα φανάρια. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες πόλεις στην Ευρώπη που έχουν καταργήσει τα φανάρια από τους δρόμους τους με εντυπωσιακά αποτελέσματα στον τομέα της ασφάλειας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας ευρωπαϊκής πόλης χωρίς φανάρια είναι ο ισπανικός δήμος Πίντο, ο οποίος σχεδόν συνορεύει με την πρωτεύουσα της χώρας Μαδρίτη.
Επίσης, στην Ελλάδα, η Ορεστιάδα και η Βέροια είναι πόλεις που έχουν καταργήσει τα φανάρια.