Πέρα από την κατασκευή πεζογέφυρας στο «Υγεία», η μελέτη αφορά στην κατασκευή τριών ακόμα πεζογεφυρών στην Αθήνα
Γρηγορότερη για τα αυτοκίνητα και ασφαλέστερη για τους πεζούς, θα μετατραπεί η Λεωφόρος Κηφισίας στο ύψος του νοσοκομείου Υγεία, καθώς θα τοποθετηθεί πεζογέφυρα.
Είναι πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής η τοποθέτηση μιας πεζογεφυρας, για την ασφαλέστερη διέλευση των πεζών.
Η έγκριση της μελέτης από την Περιφέρεια Αττικής
Πρόσφατα η εκπόνηση της απαιτούμενης μελέτης ανατέθηκε σε εταιρεία με συμβατική αμοιβή 56.889 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ενώ πριν από λίγες ώρες η Περιφέρεια Αττικής ενέκρινε το χρονοδιάγραμμα της μελέτης, με προβλεπόμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης την 27η-12-2024.
Πέρα από την κατασκευή πεζογέφυρας στο «Υγεία», η μελέτη αφορά στην κατασκευή τριών ακόμα πεζογεφυρών στις θέσεις Μεσογείων & Σωτηρία – Γενικό Κρατικό, Αθηνών & Καβάλας – Χίου και Πειραιώς & Πέτρου Ράλλη.
Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών αποτελεί το στάδιο που προλειαίνει το έδαφος προκειμένου να πάρουν οι τέσσερις αυτές πεζογέφυρες την άγουσα της υλοποίησης και να αποδοθούν στους επισκέπτες της πρωτεύουσας σύγχρονες υποδομές που θα διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των πεζών σε οδικούς άξονες με πολύ υψηλό φόρτο αυτοκινήτων ταχέως κινουμένων.
Επίσης από τους εν λόγω δρόμους διέρχονται συχνά και βαρέα οχήματα, τα οποία κινούνται προς εξυπηρέτηση κάθε είδους δραστηριοτήτων
Οι τέσσερις νέες πεζογέφυρες
Για τη θέση «Υγεία» Λεωφόρος Κηφισιάς, Δήμος Αμαρουσίου, αλλά και για τη θέση Πειραιώς & Πέτρου Ράλλη, παρά την ύπαρξη φωτεινής σηματοδότησης και διάβασης πεζών στα συγκεκριμένα σημεία, η μετακίνηση των πεζών εκατέρωθεν του οδικού άξονα αποτελεί αυξημένο κίνδυνο.
Η θέση Μεσογείων & Σωτηρία – Γενικό Κρατικό, απέχει 350 μ από τη γέφυρα του Καλατράβα και χωροθετείται στην πύλη του Νοσοκομείου Σωτηρία, όπου και καταγράφονται 4 σοβαροί τραυματισμοί πεζών. Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται στρατόπεδο.
Οι στάσεις του ΟΑΣΑ βρίσκονται δυτικά της πύλης του Σωτηρία και οι περισσότερες διασχίσεις πεζών γίνονται είτε για πρόσβαση στις στάσεις είτε για την επιβίβαση σε ΤΑΞΙ.
Αξίζει να σημειωθεί πως ένα ποσοστό των πεζών που διασχίζουν στη συγκεκριμένη θέση, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ΑΜΚ (άτομα μειωμένης κινητικότητας) είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω ασθένειας.
Αυτό συνεισφέρει υπέρ της κατασκευής πεζογέφυρας.
Η σηματοδοτούμενη διάβαση που υπάρχει στα ανατολικά του κόμβου, αφενός δεν διασφαλίζει την διέλευση των πεζών εξαιτίας της ταυτόχρονης ύπαρξης στρεφουσών κινήσεων από τις κάθετες οδούς και αφετέρου δεν καταφέρνει να εξυπηρετήσει τον πεζό σε μία φάση και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Όσον αφορά στη θέση Αθηνών και Καβάλας – Χίου, χαρακτηρίζεται από σημαντικό αριθμό παθόντων (4), κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην έλλειψη τρόπου εγκάρσιας διέλευσης