Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προωθεί έναν νέο μηχανισμό ελέγχου μέσω των ΚΤΕΟ:
Οι κάτοχοι μεταχειρισμένων που θέλουν να πουλήσουν το όχημά τους, θα πρέπει να εκδώσουν πιστοποιητικό κύκλου ζωής.
Το έγγραφο θα αποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται στο τέλος της ωφέλιμης ζωής του.
Χωρίς αυτό το χαρτί, η μεταβίβαση δεν θα μπορεί να γίνει και το όχημα θα οδηγείται ουσιαστικά σε απόσυρση.
Οι Βρυξέλλες διαπιστώνουν ότι:
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει ξεπεράσει τα 15 χρόνια και πλησιάζει τα 20.
Η τιμή των καινούργιων αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 40% τα τελευταία πέντε χρόνια, καθιστώντας τα είδος πολυτελείας.
Η ζήτηση για μεταχειρισμένα έχει εκτοξευθεί, με τις πωλήσεις τους να είναι διπλάσιες από των καινούργιων.
Στόχος του μέτρου είναι να ανανεωθεί ο στόλος και να επιταχυνθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, μέσω της σταδιακής απόσυρσης χιλιάδων αυτοκινήτων με καύσιμο.
Ποια αυτοκίνητα κινδυνεύουν
Οχήματα με παλαιές τεχνολογίες καυσίμου, ιδίως diesel.
Αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων.
Όσα δεν καταφέρουν να εξασφαλίσουν το νέο πιστοποιητικό από ΚΤΕΟ ή εξουσιοδοτημένα συνεργεία.