Οι καταγγελίες στον τομέα της ενέργειας παρουσίασαν σημαντική αύξηση (έγιναν συνολικά 414), το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατατάσσοντάς την στη δεύτερη θέση στην καταγραφή των καταγγελιών μετά τις τράπεζες, όπως σημειώνει, όπως ανακοίνωσε η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ΕΚΠΟΙΖΩ, αλλά και όλες οι ενώσεις καταναλωτών-μέλη της ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση», συνεχίζουν να λαμβάνουν πλήθος καταγγελιών για τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την καταγραφή των παραπόνων κατά το έτος 2020, ο τομέας της ενέργειας βρισκόταν στην τρίτη θέση στον πίνακα καταγγελιών (1.280 καταγγελίες), μετά τις τράπεζες και τις τηλεπικοινωνίες, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2021 «αναρριχήθηκε» στη δεύτερη θέση.
Τι καταγγέλλουν οι καταναλωτές
Συγκεκριμένα, τα προβλήματα των καταναλωτών επικεντρώνονται στους ακόλουθους τομείς:
1. Υπέρογκοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος. Ένα υψηλό ποσοστό καταναλωτών καταγγέλλει υπέρογκα ποσά στους λογαριασμούς που καλείται να πληρώσει. Ειδικότερα, αυτά τα ποσά αφορούν είτε επιπρόσθετες χρεώσεις, όπως η Ρήτρα Προσαρμογής με βάση την Οριακή Τιμή Συστήματος, είτε Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις (ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ) ή άσχετες με την κατανάλωση χρεώσεις, όπως ΕΡΤ, δημοτικά τέλη και διάφοροι φόροι. Επιπλέον, οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για μη τακτική καταμέτρηση/εκκαθάριση της κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, με αποτέλεσμα την έκδοση δυσανάλογων και υπέρογκων λογαριασμών κατανάλωσης που καλούνται να πληρώσουν άμεσα.
2. Πλημμελείς υπηρεσίες. Πλημμελή παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των προμηθευτών ενέργειας, αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ. Συγκεκριμένα, αναφέρονται καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτημάτων και δυσκολία στην επικοινωνία μαζί τους, ελλιπής έως ανύπαρκτη προσυμβατική ενημέρωση, μη έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών σε τακτική βάση, λανθασμένη ή μη τακτική καταμέτρηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ, καθυστέρηση στη διάγνωση και αποκατάσταση βλαβών, καθώς και άρνηση αποζημίωσης σε καταστροφή οικιακών συσκευών σε περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος.